[O2] Przy hamowaniu z duzych prędkości trzepie kierownicą

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szefomen
    Classic
    • 2013
    • 9

    [O2] Przy hamowaniu z duzych prędkości trzepie kierownicą

    szkoda autka . Zrób dobrze i dalej śmigaj.
  • Slimorath
    Classic
    • 2011
    • 11

    #2
    [O2] Przy hamowaniu z duzych prędkości trzepie kierownicą

    Witam,
    mam taki problem, a na forum nie bardzo mogłem znaleźć podobny.

    przy hamowaniu z dużych prędkości 140-160km/h strasznie trzepie kierownicą,im bardziej rozgrzany samochód tym bardziej jest to odczuwalne.przy 80-90km/h nie czuć prawie wcale.wymieniłem tarcze ,niewiele pomogło. na letnich i zimowych oponach jest to samo, są na innych felgach.

    plus do tego buja samochodem, najbardziej jest to odczuwalne na długich zakrętach przy większych prędkościach i przy wyprzedzaniu po koleinach. jak jadę prosto przed siebie nie czuć tego bujania wcale.

    może ktoś miał podobny problem, albo wie co to może być.

    pozdrawiam

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #3
      Slimorath, jeżeli tylko i wyłącznie trzepie przy hamowaniu to mi się to tylko kojarzy z krzywymi tarczami.

      Piszesz że zmieniłeś tarcze i to samo, nie przygrzałeś przypadkiem nowych tarcz, może sa kiepskiej jakości?
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • Slimorath
        Classic
        • 2011
        • 11

        #4
        tarcze na pewno nie są przegrzane, byłem u magików po oględzinach i jeździe próbnej stwierdzili ze do wymiany jest piasta z łożyskiem, i to ona jest temu winna a tarcze prawdopodobnie do przetoczenia bo od tego tłuczenia mogło je trochę pokrzywić. jeżeli nie znajdę innych możliwych przyczyn wymienię i wtedy zobaczę

        a wracając do tego tłuczenia, tłucze tylko przy hamowaniu z dużych prędkości, przy jeździe 80-90 km/h tego tłucznia niema. wydaje mi się że tłukłoby cały czas gdyby były to tarcze :/

        Komentarz

        • djtomi2
          Rider
          • 2010
          • 252
          • Octavia II (1Z3)
          • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          No jak dla mnie to właśnie odwrotnie. Jak tarcza ma bicie boczne, to dopiero jak zahamujesz, czyli złapiesz ją klockami, to bicie jest przenoszone na pozostałe elementy powodując drganie kierownicy i szybsze zużycie przegubów.
          Z kolei zużyte łożysko powoduje raczej stuki w zawieszeniu w związku z powstałymi luzami, ale żeby szarpało kierownicą, to raczej nie. A jeśli już to powinno to się dziać cały czas, a nie tylko przy hamowaniu.
          No nic, ciekawe czy chociaż wiedzą, która strona bije, czy wymienią dla świętego spokoju dwie strony.
          Pozdrawiam.

          Komentarz

          • mattyah4x4
            Rider
            • 2013
            • 664

            #6
            Zamieszczone przez djtomi2
            ale żeby szarpało kierownicą, to raczej nie. A jeśli już to powinno to się dziać cały czas, a nie tylko przy hamowaniu.
            oj właśnie potrafi szarpać kierownicą - ale rzeczywiście nie przy hamowaniu, tylko "cały czas"... :roll: a może nawet nie szarpać, bo to mocne słowo, ale bicie wyczuwalne

            miałem kiedyś tak w pewnym aucie (wprawdzie tylnonapędowe, i trochę terenowe - ale zasada może być podobna) - koła powyważane naście razy, opony bez zarzutu, a kierownica trzepie :|

            co być się okazało ? luz (nawet nie zużycie jakies wielkie, tylko zaniedbany luz) na lozyskach piast przednich... po skasowaniu luzu jak ręka odjął ! :szeroki_usmiech
            Diesel Service Śmietana
            43-210 Kobiór
            ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

            uwaga
            nie robimy pompowtryskiwaczy

            Komentarz

            • djtomi2
              Rider
              • 2010
              • 252
              • Octavia II (1Z3)
              • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              A no to teraz sprawa jasna. Jakoś czytając twój post przyjąłem do wiadomości, że dolegliwości wyczuwalne są tylko podczas hamowania. Pewnie z okazji zużycia łożysko koło nie idzie ci prosto tylko jest kolebie się na boki.
              Myślę, że po wymianie wszystko przejdzie.
              Pozdrawiam.

              Komentarz

              • Marian 2
                L&K
                • 2007
                • 1086
                • Octavia I combi (1U5)
                • AQY 2.0 MPI 115 KM

                #8
                Warto sprawdzić/przełożyć opony z przodu na tył. Jeżeli drgania występują tylko przy hamowaniu przy wyższych prędkościach, może to być jakiś rezonans związany z obrotami kół. Moim zdaniem, nawet dokladne wyważenie nie pomoże, jeżeli opona nie równo ugina się na całym obwodzie. Może być np. nie równo zużyty bieżnik na całym obwodzie. Może to być nie wielka różnica rzędu 0,5mm, trudno zauważalna przy oględzinach. Przy hamowaniu opony z przodu są bardziej obciążone.

                Komentarz

                • elpolacco
                  L&K
                  • 2010
                  • 1372
                  • Volkswagen
                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                  #9
                  Slimorath, u mnie w OI też biły tarcze i wymieniłem na nowe TRW. Zrobiłem ok. 7tys.km i nowe znowu biły. Na zakrętach jak hamowałem to ciężko było utrzymać kierownicę ponieważ wpadała w znaczne drgania :?
                  VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                  Komentarz

                  • Slimorath
                    Classic
                    • 2011
                    • 11

                    #10
                    Problem rozwiązany, powodem była krzywa piasta i to ona biła, po wymianie i toczeniu tarcz problem zniknął całkowicie. teraz hamuje jak po sznurku. pozdrawiam

                    Komentarz

                    • gemi
                      Classic
                      • 2014
                      • 28

                      #11
                      Pozwolę sobie dołączyć się do wątku.

                      Zamierzam kupić OII FL. Miałem jazdę próbną i zauważyłem, że przy hamowaniu nawet z niedużych prędkości są delikatne wibracje. Sprzedawca twierdzi, że tak ma właściwie każdy samochód który stoi dłuższy czas w komisie i ma nierozgrzane/zaśniedziałe tarcze/klocki.

                      I tu pytanko:
                      1) Ile w tym prawdy?
                      2) Jeśli jest to prawda, to czy przy dłuższej jeździe testowej z kilkukrotnym hamowaniem ten stan powinien wróci do normy? Jak długo hamulce trzeba rozgrzewać żeby zaczęły normalnie hamować?

                      Komentarz

                      • witachu
                        L&K
                        • 2011
                        • 1319

                        #12
                        gemi, kolego aut w komisie sie nie kupuje

                        ale wracając do twojego pytania jesli juz to moim zdaniem nie powinno byc takiego zjawisko, a jesli juz to po stopniowym rozgrzewaniu hamulców powinno to ustapić. sprawdz tez czy hamulce wyglądaja na w miare swieze czy juz sa zuzyte np klocki czy tarcze. moze wynika to poprostu z ich zuzycia. rozgrzej je stopniowo czyli z kazdą probą hamowania co raz mocniej naciskaj hamulec. mysle ze po kilku takich powinno minać.
                        OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                        Auto Detailing: Dream Car Studio
                        (znajdź również na fb)

                        Komentarz

                        • gemi
                          Classic
                          • 2014
                          • 28

                          #13
                          Zamieszczone przez witachu
                          gemi, kolego aut w komisie sie nie kupuje
                          Żeby tak prosto było znaleźć autko takie jak się chce od starszego sąsiada, który jeździ nim na działkę i do kościoła...

                          (...)moze wynika to poprostu z ich zuzycia. rozgrzej je stopniowo czyli z kazdą probą hamowania co raz mocniej naciskaj hamulec. mysle ze po kilku takich powinno minać.
                          Dzięki za radę. Jeśli będzie mi dane jeszcze się nim przejechać to spróbuję trochę pokatować hamulce.

                          Komentarz

                          • witachu
                            L&K
                            • 2011
                            • 1319

                            #14
                            Żeby tak prosto było znaleźć autko takie jak się chce od starszego sąsiada, który jeździ nim na działkę i do kościoła...
                            ja bym tak sie nie upierał ze te auta są takie super :P ale warto przeglądać ogłoszenia na gieldzie forumowej bedzie zdecydowanie pewniejsze auto
                            OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                            Auto Detailing: Dream Car Studio
                            (znajdź również na fb)

                            Komentarz

                            • mattyah4x4
                              Rider
                              • 2013
                              • 664

                              #15
                              Zamieszczone przez gemi
                              Zamierzam kupić OII FL. Miałem jazdę próbną i zauważyłem, że przy hamowaniu nawet z niedużych prędkości są delikatne wibracje. Sprzedawca twierdzi, że tak ma właściwie każdy samochód który stoi dłuższy czas w komisie i ma nierozgrzane/zaśniedziałe tarcze/klocki.

                              I tu pytanko:
                              1) Ile w tym prawdy?
                              2) Jeśli jest to prawda, to czy przy dłuższej jeździe testowej z kilkukrotnym hamowaniem ten stan powinien wróci do normy? Jak długo hamulce trzeba rozgrzewać żeby zaczęły normalnie hamować?
                              hamulce auta stojącego długo są po prostu zardzewiałe (tarcze) i to czasami bardzo... "nierozgrzanie" nie ma tu nic do rzeczy, bo zawsze rano hamulce sa nierozgrzane i nie ma to żadnego wpływu na wibracje :szeroki_usmiech

                              po prostu zgnite, zardzewiałe hamulce musza się oczyścić - czyli trzeba je shamowac kilkanaście razy - i nie powinno być przy tym żadnych wibracji, a jedynie odgłosy tarcia/szurania (na początku dość mocne)

                              wibracje to objaw niedobry
                              Diesel Service Śmietana
                              43-210 Kobiór
                              ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                              uwaga
                              nie robimy pompowtryskiwaczy

                              Komentarz

                              Pracuję...